Friday 3 June 2011

Amir Danish...

Cerita tentang kejadian yg berlaku pada Amir Danish nie dah 3 minggu berlaku... x ingat pulak tarikh nya bila.
Hari tu, on the way nak balik rumah, dalam kol 5 ptg aku dpt kol, soh balik cecepat coz anak aku yg kecik tu si Amir Danish tercucuk dawai. X pulak depa bagitau kt mana tmpt yg tercucuk tue... dlm pikiran ingat maybe kt tapak kaki ke... Bila sampai2 je kt umah aku tengok anak aku punya mata ada something punyalah suspen... mcmanerlah bole benda ni kena kt mata anak aku... huhuhu... sepanjang perjalanan gi spital aku yg nangis, Amir dok pejam mata x buka2....
Ada nampak x dawai kt mata kanan dia tue??? Bayangkan sebelum ni ada sebiji kereta control kt situ tergantung2... tp aku dah potong & buang keta tue...
Sebenarnya, waktu kejadian ni Amir sdg minum susu..sambil memegang kereta control abangnya. Ntah macamaner gak arr benda tu bole tercucuk kt mata dia & tersangkut kt kelopak mata. Time ni kt ER tgh tunggu doktor pakar dtg. Doktor2 pelatih tu x berani nak buat kot jd tambah serius... siap buat X-ray lagi. Merasa aku pakai baju besi yg berat tue. hahaha..
Satu pengalaman yg x dpt dilupakan betul, itulah 1st time aku masuk E.R. Suasana kt situ x mcm bilik ER pun... staff2 nya buat keja pun mcm x der emergency... ala mcm citer E.R yg kt tv tue... depa relaks jer layan pesakit. Hari tu, ada sorang budak sebaya Amir kena langgar & seret ngan motor, muka ngan badan melecet nampaklah kesan darah & terkoyak tu... tp depa soh dok atas katil & tunggu. Siap mak budak tu ckp "doktor.. cepatlah doktor, x tahan dah anak saya nie", Anak dia OKU..so mmg budak tue merengek x henti2. Kita yg dengar pun sedih... bayangkan kalu anak kite jd mcm tu...
Lepas doktor keluarkan dawai tu dr kelopak mata Amir, doktor tu tanya Amir, pasni nak mintak Mummy KFC @ mainan?? hehee.... Amir dpt menan Ultraman yg memang dia dah lama mintak setiap kali berhenti stesen minyak... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...