Monday 3 December 2012

Kolagen PENTING untuk kesihatan tubuh badan kita ..

Kolagen bagus untuk kulit . Ianya membantu mengembalikan keremajaan kulit dan seterusnya mencantikan kulit . Kolagen ialah ramuan yang lazimnya terkandung dalam kebanyakan produk kecantikan untuk awet muda dan menjadi pilihan utama wanita pada masa kini. Kajian klinikal menunjukkan keberkesanan penggunaan kolagen adalah mengurangkan bilangan, kepadatan dan kejelasan kedutan, memastikan keanjalan kulit serta memberi kesegaran kepada kulit. Kolagen merupakan struktur protein yang berfungsi sebagai perekat dalam badan dan lebih kurang satu per tiga daripada keseluruhan protein dalam badan terdiri daripada kolagen

Apa pendapat mereka;

Oleh Sulia Sukardi-
kolagen amat bagus khasiatnya terutama unutk wanita sama ada untuk golongan yang hamil.tua atau pun muda. Khasiatnya dipercayai dapat merawat tubuh badan,menyihatkan badan,dapat memberikan tenaga,dapat merawat wajah. Selain itu amalan mengamalkan kolagen juga amat bagus kerana produknya di jamin oleh kementerian kesihatan.

Oleh kin_san82-
Kolagen marin adalah pilihan terbaik untuk memenuhi keperluan kolagen tambahan tubuh manusia. Gabungan Kolagen marin + vitamin C + vitamin E membawa faedah - faedah berikut:
- menambah baikkan keadaan kulit, tulang, gigi, kuku dan rambut
- meningkatkan ketegangan dan keknyalan kulit
- mengurangkan kedutan dan garis halus
- mengekalkan kelembapan kulit
- membantu penyembuhan luka dan mengurangkan parut
- memberi kesan anti penuaan
- meningkatkan penhasilan kolagen
- mencantikkan dan mencerahkan kulit
- mencantikkan bentuk badan
- kelihatan lebih muda

Oleh Mohammad bin Jusoh -
Kolagen adalah salah satu protein yang menyusun tubuh manusia. Keberadaannya adalah kurang lebih mencapai 30% dari seluruh protein yang terdapat di tubuh. Dia adalah struktur organik pembangun tulang, gigi, sendi, otot, dan kulit. Serat kolagen memiliki daya tahan yang kuat terhadap tekanan. Kata kolagen sendiri berasal dari bahasa Yunani yang artinya (bersifat lekat atau menghasilkan pelekat).

Jika anda mengambil kolagen untuk membaiki kecederaan tulang, anda seharusnya mengambil kolagen beserta glukosamin. Jika anda berminat untuk penjagaan muka ambilah kolagen yang tidak bercampur glukosamin

Pengambilan kolagen 5-6gm sehari adalah cukup untuk kecantikan atau pemulihan kecederaan tulang. Pengambilan kolagen yang tidak teratur menyebabkan hasilnya tidak kelihatan.Collagen mudah larut dalam air dan menyerap cepat dalam badan.

Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Lebih dari 71% protein dalamsel-sel kulit terdiri dari kolagen, di mana berkait rapat dengan pertumbuhan,pemulihan dan nutrisi kulit. Sebagai tambahan, kolagen mempertingkatkanpenghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkandan membuat kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkankedutan dan mencegah proses penuaan. 

 BB PLUS pilihan BIJAK.... TERBAIK....

SMS CDM Echa 4 for info 
@
016 760 4734

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...